Breloczki reklamowe – kolorystyka

Breloczki reklamowe

Breloczki reklamowe

Gadżety reklamowe mają za zadanie przyciągać uwagę potencjalnych klientów do oferty danej firmy. Dlatego produkuje się je w atrakcyjnych wizualnie formach, kształtach i kolorach. Każdy z tych aspektów jest istotny. Waga formy i kształtu nie powinna budzić wątpliwości, jednakże kolorystyka, wbrew pozorom, również jest bardzo istotna, dlatego warto także i temu aspektowi poświęcić uwagę, przygotowując takie gadżety reklamowe do emisji na rynek. Przykład breloków na klucze i ich kolorystyki powinien zobrazować temat w sposób bardziej konkretny.

Breloczki reklamowe są przedmiotami powszechnego użytku. Oznacza to, że nie ma jednej, głównej grupy docelowej, a co za tym idzie, powinny one być dostosowane do szerokiego grona odbiorców. Dlatego ich walory wizualne – w tym kolorystyka – są tak różne.

Jak ważna jest kolorystyka dla prawidłowego funkcjonowania gadżetów, o których mowa, na rynku? Po pierwsze pozwala ona na dopasowanie danego modelu gadżetu do konkretnej grupy docelowej, jeśli jest taka potrzeba. Grupami docelowymi mogą być dzieci, kobiety, mężczyźni, przedstawiciele konkretnego zawodu lub mieszkańcy konkretnego miasta czy regionu, itp. W każdej z tych sytuacji inna kolorystyka będzie wskazana. W przypadku dzieci powinny to być barwy żywe, ale jednocześnie stosunkowo jasne. W przypadku mężczyzn kolorystyka powinna nawiązywać do konkretnej tematyki, np. sport, motoryzacja, technologie, itp. Jeśli breloczki reklamowe są tematyczne, a często tak się zdarza w przypadku tej grupy docelowej, pasująca do tematu kolorystyka to podstawa. Podobnie z brelokami przeznaczonymi dla kobiet.

Breloczki reklamowe powinny także być modne w danym sezonie lub porze roku. W tym celu ich kolorystyka powinna być tak dobrana, aby ów wymóg spełniać. Np. latem powinny to być kolory żywe, kojarzące się z ciepłem, słońcem, itp. Zimą odwrotnie – kolory raczej „zimne”, w tym biały i niebieski. Jesienią i wiosną również wybór powinien padać na barwy nawiązujące do stanu przyrody w danym okresie roku.